Europa/ Europa/ Europe

 

Europa / Europa / Europe

 

von/ de/ by: David Greig

Regie/ Regia/ Direction: Alexandru Mihăescu

 

Mit/ Cu/ With: Franz Kattesch, Ioana Iacob, Silvia Török, Rareș Hontzu, Harald Weisz, Daniela Török, Radu Brănici, Richard Hladik

 

Spielleitung/ Regia/ Direction: Alexandru Mihăescu

Regieassistenz/ Asistență de regie/ Assistant director: Oana Vidoni

Bühne und Kostüme/ Decorul și costumele/ Set and costumes: Ioana Popescu

Maske/ Machiaj/ Make-up: Bojita Ilici

Light Design/ Light Design/ Light Design: Lucian Moga (a.G.)

Sound Design/ Sound Design/ Sound Design: Uțu Pascu (a.G.)

Inspizienz/ Regie tehnică/ Technical Direction: Ovidiu Radu

 

DE

Der Bahnhof einer osteuropäischen Grenzstadt, in dem ein überfüllter Zug hält. Zu den Reisenden zählen der korrupte Geschäftsmann Morocco, der mit Wodka handelt, sowie die beiden Flüchtlinge Katia und Sava. Die Angestellte Adele assoziiert die Flüchtlinge mit Ungebundenheit und Freiheit, sie will sich vom Einfluss ihres Vorgesetzten, des Bahnhofsvorstehers, befreien und die Welt für sich entdecken. Zwischen den beiden jungen Frauen Katia und Adele bahnt sich eine Liebe an. Zugleich aber handelt das Stück "Europa" von Verlusten und unerfüllten Wünschen. Sein in Schottland geborener Autor David Greig hinterfragt die mit dem Bild von Flüchtlingen verbundenen Vorurteile und Mythen: Familie und Zugehörigkeit sind hier höher angesiedelt als materieller Besitz, ein gemeinsames Heim stellte für Katia und Adele vor allem ein seelisches Zuhause dar. Die fließenden Grenzen, die für eine größere Freiheit stehen, haben Brüche und wechselnde Identitäten zur Folge. "Europa" zeigt Menschen, die physisch und emotional unterwegs sind und die aus dem Niemandsland zwischen Vergangenheit und einer erträumten Zukunft nicht mehr herausfinden. 

 

RO

Acțiunea spectacolului se petrece într-o gară situată într-un mic oraș de graniță din Europa de Est. Cu ultimul tren ce oprește înainte ca gara să se închidă din cauza faptului că a devenit inutilă, ajung în oraș Morocco, un mic traficant de produse de lux, alături de doi refugiați – Sava și Katia – în căutare de adăpost și de siguranță. Adele, o localnică angajată a gării, fascinată de libertatea refugiaților, și-ar dori să exploreze lumea la fel ca ei. O poveste de dragoste prinde contur, iar textul dramatic se construiește pe tragedia lipsei de orizont și a dorințelor neîmplinite, dar și pe dezvăluirea stereotipurilor legate de imaginea refugiatului. David Greig tratează tema complexă a granițelor fluide și a identităților schimbătoare, conferind o calitate dramatică deosebit de convingătoare puternicului simbol reprezentat de stația goală și de trenurile care trec în viteză prin ea. Europa  înfățișează oameni aflați mereu, fizic și emoțional,  în mișcare, unii dintre ei dureros ancorați în certitudinile trecutului, alții străduindu-se să pornească spre noi destinații. Europa este o piesă ce abordează teme universale și în același timp străbătută de accente intime.

EN

The performance takes place in a railway station in a small border town in Eastern Europe. With the last train stopping before the station closes because it has become unusable, Morocco, a small-time luxury goods dealer, arrives in town, along with two refugees - Sava and Katia - in search of shelter and safety. Adele, a local station worker, fascinated by the freedom of refugees, wishes she could explore the world like them. A love story takes shape, and the dramatic text builds on the tragedy of horizonlessness and unfulfilled desires, as well as revealing stereotypes of the refugee image. David Greig deals with the complex theme of fluid borders and shifting identities, giving a particularly compelling dramatic quality to the powerful symbol of the empty station and the trains speeding through it. Europe depicts people constantly on the move, physically and emotionally, some of them painfully anchored in the certainties of the past, others striving to set off for new destinations. Europa is a production that deals with universal themes and at the same time is permeated with intimate overtones.