von/ de/ by: Herta Müller
Regie/ Regia/ Directed by: Niky Wolcz
Mit/ Cu/ With: Isa Berger, Radu Brănici, Mina Șelariu (a.G.), Ioana Iacob, Alexandru Mihăescu, Ida Jarcsek-Gaza, Franz Kattesch, Enikő Blénessy, Daniela Török, Simona Vintilă, Daniel Ghidel, Harald Weisz, Silvia Török, Tatiana Sessler-Toami, Yannick Becker, Rareș Hontzu, Boris Gaza, Ștefan Bogdan (a.G.), Isolde Cobeţ, Olga Török, Dana Borteanu, Aida Olaru, Alma Diaconu, Richard Hladik
Bearbeitung/ Adaptarea/ Adaptation: Niky Wolcz, Valerie Seufert, Ulla Wolcz
Bühne & Light-Design/ Decorul & light-design/ Stage & Light-Design: Helmut Stürmer (a.G.)
Kostüme/ Costumele/ Costumes: Zsolt Fehérvári (a.G.)
Filmregie/ Regia de film/ Film direction: Bogdan George Apetri
Regieassistenz und Betreuung der Kinder/ Asistenţa de regie şi coordonarea copiilor/ Assistant director and children care: Isolde Cobeţ
Mitarbeit Regie/ Consultant regie/ With participation: Ulla Wolcz
Bühnenbildassistenz/ Asistenţa de decor/ Assistant set decorator: Zsolt Fehérvári (a.G.)
Kostümassistenz/ Asistenţa de costume/ Costume assistant: Dana Borteanu
Choreographische Beratung/ Consultanţa coregrafică/ Choreographic advice: Tiberiu Palikucsan
Choreographische und Ethnographische Beratung/ Consultanţa coregrafică şi etnografică/ Choreographic and ethnographic advice: Edith Singer
Dramaturgie/ Dramaturgia/ Dramaturgy: Valerie Seufert
Inspizienz/ Regia tehnică/ Technical direction: Costinel Stănescu
Maske/ Machiaj/ Make-up: Bojita Ilici, Adriana Unguraș (a.G.)
Choreographie-Assistentin/ Asistență de coregrafie/ Choreography Assistance: Olga Török
Neue Filmauhnahmen für die Fassung aus 2023/ Noi secvențe pentru versiunea de film din 2023/ New footage for the 2023 film version: Cristian Ienciu
Bühnenorchester/ Orchestra/ Stage orchestra: Ioana Varadi - Schlagzeug/ percuție/ percussion; Aurel Pișleagă - Trompete/ trompetă/ trumpet; Sorin Steia - Akkordeon/ acordeon/ accordion; Emil Zău - Trompete/ trompetă/ trumpet; Titus Sărăcuț - Tuba/ tubă/ tuba
Auftritte in Filmsequenzen/ Apariţii în secvenţele de film/ Appearances in movie scenes:
Der 3. Totengräber/ Al treilea gropar/ The third Gravedigger: Josef Kradi (a.G.), Kathi: Teodora Dan (a.G.), Lorenz: Thomas Griesbacher (a.G.),Der Geschäftspartner/ Partenerul de afaceri/ The Business Partner: Emilian Roşculescu (a.G.)
In weiteren Rollen in Filmsequenzen/ În alte roluri în secvenţele de film/ In other roles in movie scenes: Eva Bancea (a.G.), David Dămăcuș (a.G.), Ema Diaconescu (a.G.), David Săracu (a.G.), Luca Săracu (a.G.), Antonia Șurianu (a.G.)
DE
"Niederungen" ist eine Sammlung von Erzählungen der aus dem Banat stammenden Schriftstellerin Herta Müller, die 2009 mit dem Literatur-Nobelpreis ausgezeichnet wurde. Die erwachsene Ich-Erzählerin erinnert sich an ihre Kindheit in Nitzkydorf, an die Schule, die Sonntage in der Kirche, das Spielen und später auch an die Tanzabende und Erlebnisse in der Stadt. Sie besucht Stationen dieser Zeit und lässt die Gestalten der Vergangenheit noch einmal auferstehen. Sie erlebt ihre eigenen kindlichen Ängste, die Streitereien der Eltern und die alltäglichen kleinen Betrügereien der Dorfbewohner noch einmal, dennoch sind die Schilderungen ihrer subjektiven Wahrnehmung von Wärme und Humor geprägt.
RO
„Ţinuturile joase” este o colecţie de povestiri ale Hertei Müller, scriitoare germană originară din Banat care a fost distinsă în 2009 cu Premiul Nobel pentru literatură. La vârsta maturităţii, naratoarea îşi aminteşte de copilăria ei din Niţchidorf, de şcoală, de duminicile de la biserică, de jocurile copilăriei, mai apoi de serile de dans şi de experienţele de la oraş. Sunt evocate episoade ale acelor vremuri și readuse la viaţă personajele trecutului. Povestitoarea retrăieşte propriile temeri din copilărie, conflictele părinţilor ori micile pungășii ale sătenilor, fără însă ca ilustrarea acestei perspective subiective să fie lipsită de căldură şi umor.
EN
"Nadirs" is a collection of short stories written by Banat born writer Herta Müller. The German State Theatre Timişoara presents the absolute premiere of the staging of one of the author's texts. At an age of maturity, the narrator remembers her childhood in Niţchidorf, her school years, the Sundays at the church, the dances and then the soirees and city experiences. She passes once more through the stations of those times and brings back to life characters from the past. She relives her own childhood fears, the arguments between her parents and the petty daily shams of the villagers by portraying them from a subjective perspective that is lacking in neither warmth nor humour.