Teorema
După Pier Paolo Pasolini
Regia: Eugen Jebeleanu
Dramaturgia și adaptarea: Yann Verburgh
Scenografia: Velica Panduru
Muzica: Remi Billardon
Lighting design: Cristian Niculescu
Cu: Gyan Ros, Cendana Trifan, Raluca Iani, Adrian Matioc, Antonia Dobocan, Radu Costea, Patrick Imbrescu
Sufleur și asistență regie: Ania Petrean
Management proiect: Claudia Maior
Coordonare marketing: Violeta Buduleci
Asistență proiect: Paula Dalea
Asistență scenografie: Sabina Reus
Construcție decor: Tukuma Works
Regie tehnică: Ovidiu Coca
Sunet: Bogdan Ropcean
Lumini: Dorin Părău
Cabine: Elena Hărșan
Recuzită: Ana Dumitru
Machiaj și păr: Elena Vlad
Mașiniști: Dan Dancășiu, Iliu Gheorghe
Șef producție: Alin Gavrilă
Spectacolul conține nuditate, violență și limbaj licențios.
Spectacol nerecomandat celor sub 16 ani
Un tânăr intră în casa unor burghezi bogați. El este însăși frumusețea. Și venirea lui este mai mult o vizită care se împlinește prin posesia fizică. Servitoarea, Emilia, apoi fiul familiei, Pietro, mama, Lucia, fiica, Odetta, și tatăl, Paolo, toți vor cunoaște oaspetele, în sensul biblic. Dar după plecarea lui bruscă, ce va rămâne din mesajul lăsat? Numai servitoarea va cunoaște mântuirea? Căci, spre deosebire de burghezi, conform lui Pasolini, ea nu și-a înlocuit conștiința cu sufletul, nici moralitatea cu simțul sacru.
“Teorema este despre străinul de lângă noi, temă recurentă în proiectele mele, iar această narațiune a fost mereu referința mea principală atunci când analizam acest aspect. După Katzelmacher de Fassbinder și Vedere de pe pod de Arthur Miller, texte care explorează foarte adânc această temă a celuilalt, ca factor revelator al identității și descoperirii intime și politice, Teorema este gestul meu de cel mai autentic azi în încercarea explorării alterității cu privire la tot ce iese din tipar, din normă, din convențional. Îmi doresc să caut cu acest text, și prin adaptarea și contextualizarea dramaturgiei lui Yann Verburgh, repercusiunile dorinței înăbușite care trezește demoni, dar și revelații identitare. Ca o fabulă a noii revoluții sexuale, îmi doresc să concep un spectacol despre dialogul dintre dorință și asumare. Vizitatorul, acest obiect al dorinței imposibile, devine motor al declanșării trăirilor, senzațiilor și instinctelor cele mai profunde și viscerale. Plecând de la romanul lui Pier Paolo Pasolini, dramaturgia și conceptul regizoral se vor articula în jurul unei întrebări: Cine este străinul din mine?, ca o reflexie a oglinzii întoarse înspre cei/cele care s-au înstrăinat de sine. Suntem în acord cu cine suntem? Ne cunoaștem pe noi înșine? Avem libertatea de a ne asuma acțiunile? Acestea sunt câteva întrebări pe care le lansăm publicul prin acest manifest intim și politic” - Eugen Jebeleanu, regizor.
Avanpremieră 3 Iunie