HAGA
regie: Cristian Hadji - Culea
scenografie: Dragoș Buhagiar și Andrada Chiriac
adaptare și versuri: Florin Lăzărescu
video-design: Andrei Cozlac
muzică: Mihai Cornea
Distributie : Diana Roman, Petronela Grigorescu, Ada Lupu, Doru Aftanasiu, Daniel Busuioc, Ionuț Cornilă, Dumitru Năstrușnicu, Dumitru Georgescu, Horia Veriveș, Adi Carauleanu, Mălina Lazăr, Haruna Condurache, , Cosmin Maxim, Răzvan Conțu, Andreea Boboc, Robert Agape, Radu Homiceanu, Doina Deleanu, Catinca Tudose, Radu Ghilaș, Andrei Sava
O grotescă și caustică satiră, care înfățișează un proces fictiv, la Tribunalul de la Haga, împotriva crimelor de război ale lui Putin și ale apropiaților săi, proces care se desfășoară în imaginația unei fetițe din Mariupol.
Durata: 2 ore și 10 min.
Cristian Hadji-Culea: „Importanța războiului declanșat de Federația Rusă împotriva Ucrainei este existențială pentru lumea ordinii mondiale și a libertății fiecăruia din noi. Bătălia se dă între o lume în care statele sunt suverane între granițele acceptate prin tratate și o lume în care câteva state mari au dreptul de le conduce pe celelalte; suzeranii statali gestionează statele vasale după bunul plac.Pentru noi, după doar treizeci și puțin de ani, ar însemna să recădem în lumea sferelor de influență din care în decembrie 1989 ne-am salvat, iar pentru Republica Moldova, revenirea în Imperiul Rus.Spectacolul nostru s-a dovedit pe de o parte foarte greu de construit, pentru că vorbește despre un război care se petrece acum, în care întâmplările sunt continuu schimbătoare, pe de altă parte simplu, deoarece conflictul e unic, clar și permanent. Visul unei fete de a vedea sfârșitul criminalilor care au pornit, ațâțat și continuat războiul, la Tribunalul Internațional de la Haga, este și speranța noastră într-o societate în care viața și drepturile fiecărei ființe umane să fie respectată!Mulțumiri femeilor și bărbaților ucraineni care, apărându-și statul, apară și libertatea noastră!”***Dramaturgul și regizorul Sasha Denisova a absolvit Facultatea de Filologie din cadrul Universității Naționale Taras Shevchenko din Kiev, în anul 1996. Și-a completat educația cu studii în domeniul teatrului, în Anglia, în cadrul unor intershipuri la Royal Court Theatre (Future Play, Documentary Theatre, 2008 – 2009) și la Festivalul de teatru din Edinburgh (2012). În perioada cât a fost rezidentă în Rusia (Sasha Denisova a părăsit Rusia imediat după începutul invaziei pe scară largă), a lucrat la Teatrul Mayakovsky din Moscova ca director artistic și la Centrul Mayerhold ca dramaturg șef. În calitate de profesor, a predat cursuri și a coordonat workshopuri la Teatrul Wilma din Philadelphia, Colegiul Boston, Universitatea Brandeis, Universitatea Maryland, Universitatea Georgetown și Centrul Mayerhold și la Școala de cinematografie nouă din Moscova.
A semnat regia pentru douăzeci și cinci de spectacole de teatru. În piesele sale, Sasha Denisova tratează teme sociale și politice îmbinând materialul documentar cu miraculosul și fantasticul. A scris peste douăzeci de piese de teatru, o parte din ele fiind traduse în engleză, spaniolă, germană, franceză, română, bulgară și poloneză.
Este câștigătoare a premiului Golden Mask: Outstanding New Play (2012) pentru piesa Light my fire și nominalizată la același premiu (2013) pentru Alice and the State. Piesa Haga i-a sporit recunoașterea internațională, aducându-i în anul 2013 o nominalizare la categoria Regizorul anului (Plebiscyt – Czlowiek i Wydarzenie Sezonu, Polonia) și Premiul Elliot Norton pentru cea mai bună producție și cel mai bun regizor. În 2024, textul My Mama and the Full – Scale Invasion este nominalizat la Premiul Helen Hayes pentru cea mai bună piesă.
„Când Rusia a bombardat Kievul, m-am gândit la ce ne-ar putea da speranță mie și celor care au fugit din calea războiului. Un proces împotriva lui Putin și a guvernului său era cel mai așteptat lucru.” (Sasha Denisova)